100

طراحی لوگو,طراحی آرم,طراحی نشان

طراحی لوگو اولین و مهترین قدم گرافیکی برای یک کسب و کار موفق می باشد و طراحی لوگو حرفه ای میتواند نقش بسیار مهمی را در ثبت شدن نماد شرکت یا کسب و کارتان در ذهن مخاطب ایفا کند .

طراحی لوگو تهران دیزاین

طراحی لوگو شرکت ، وب سایت ، برند و… مهمترین و بزرگترین گام تبلیغاتی و گرافیکی در دنیای تجارت می باشد و طراحی لوگو حرفه ای می تواند تصویر زیبایی را از برندتان در ذهن مخاطب ثبت کند . تهران دیزاین متخصص طراحی لوگو های خاص ، خلاقانه و منحصربفرد .

S.Moradi

امروزه بیش از هر زمانی از علائم در جایگزینی و پر محتوا کردن علائم محدود الفبایی (یعنی حروف) استفاده می گردد.این علائم، نظیر نشانه ها ، آرم و لوگو یا علائم تصویری موجود در ایستگاه های راه آهن، فرودگاه ها، خیابان ها و سایر مکانهای عمومی، ممکن است بر مبنای سنتی نوشتاری باشند یا نباشند.

این نمادها همه جا به چشم می خورند: لوگو روی بسته بندی ها، قوطی ها، جعبه ها، روی وسایل نقلیه، روی کاغذ، در تابلوهای مربوط به تظاهرات، در بازی های عمومی، بازارها، نمایشگاه ها و جشنواره ها.

از آنجا که مدارک مستند دال بر اینند که این امر یعنی استفاده از نمادها، از سرآغاز پیدایش تمدن جریان داشته است، بی مناسبت به نظر نمی رسد که نگاهی کوتاه به تاریخچه چگونگی ارتباط افراد بشر با یکدیگر بیفکنید. در حدود 40000 سال قبل بشر اولیه که از طریق شکار روزگار می گذراند، به منظور انتقال افکار و امیال خویش به حک علائمی گرافیکی بر صخره ها پرداخت و بدین وسیله کوشید امیال و افکار خویش را از طریق تصویر بنمایاند. از این رهگذر، اندیشه که تا آن زمان صرفا از طریق صوت (زبان) یا حرکات (حالت دستها) بیان می شد، این قابلیت را پیدا کرد که بتواند ثبت گردد و پایدار بماند.

ایده پردازی و خلاقیت

Creativity

ایده پردازی خلاق در طراحی لوگو مهم ترین عاملی است که شما را نسبت به رقبانتان متمایز میکند

طراحی مدرن

Modern Logo Design

طراحی و اجرای لوگو شما بصورت دستی و بهینه سازی آن در قوی ترین نرم افزار های کامپیوتری

تاثیر در اولین نگاه

Impact at first sight

لوگو شما باید به نحوی انجام شود تا با اولین نگاه در ذهن مخاطب ثبت شود . این امر شامل انجام اصولی است که ما متخصص آن هستیم

رنگ بندی متناسب

Suit Color

رنگ آمیزی در طراحی لوگو بسیار مهم است و باید متناسب با آن فعالیت باشد چرا که رنگ ها میتوانند حس های متفاوتی را به مخاطب منتقل کنند

طراحی لوگو ترکیبی چیست؟

به لوگویی که بصورت ترکیبی از دو عنصر متن و تصویر تشکیل شده لوگوی ترکیبی گفته می شود. در این دسته از لوگو ها هم باید نام و گاها شعار تبلیغاتی برند با فونت و رنگی مناسب نوشته شود و هم باید از تصاویر راهنما برای معرفی زمینه و سبک کاری برند به شکلی متناسب و درخوراستفاده گردد

طراحی لوگو تصویر چیست؟

لوگو تصویر به لوگویی که صرفا از یک عنصر تصویری که معمولا به طرزی خاص رسم شده یا خصیصه ای منحصر به فرد دارد گفته می شود. در این دسته از لوگوها یا نام برند در اطراف لوگو ذکر نمی شود یا بگونه ای نوشته می شود که در صورت نیاز بتوان آنرا حذف نمود، چرا که در صورت تبلیغات مناسب تصویر لوگو بدون نیاز به وقت برای خواندن و درک مفهوم کلمات هویت و نام برند را به بیننده معرفی می کند

طراحی لوگو تایپ چیست؟

لوگوتایپ به سبکی از لوگو ها گفته می شود که در طراحی آنها تنها نام کامل و یا مخفف برند به کار برده می شوند. در این نوع از لوگوها میزان جدیت کار و عرصه ی فعالیت برند بوسیله شکل و رنگ استفاده شده برای نوشتن نام برند نشان داده می شود

لوگو ترکیبی تهران دیزاین

لوگو(آرم یا نشانه) یکی از مهمترین عوامل معرفی یک برند در نگاه اول است بطوری که فرم و ترکیب رنگ منحصر به فرد استفاده شده در طراحی یک نشانه می تواند به عنوان شناسه آن برند تلقی شود و در صورت تبلیغات مناسب مشاهده ی فرم و رنگی نزدیک به شکل و ترکیب رنگ خاص لوگو بصورت ناخودآگاه تداعی کننده نام آن برند در ذهن بیننده خواهد شد

لوگو یا آرم یک برند را می توان شناسنامه تصویری آن برند دانست که در عین سادگی و اختصارباید بصورت غیر مستقیم گویای عرصه ی فعالیت واهداف و آرمان های نام خود باشد به شکلی که دریک نگاه بتواند هویت یک برند را به نحوی ماندگار به بیننده منتقل کند.

بطور مثال یک لوگوی ساده و در عین حال لوکس در پس زمینه ای تیره معرف یک نام تجاری لوکس است که اگر به آن قوس هایی ملایم با فرم گل اضافه شود می تواند به یک لوگوی مناسب برای یک مزون تبدیل شود در حالیکه حفظ سادگی و افزودن خطوط زاویه دار و خشک آنرا به نشانی مناسب برای یک شرکت تجاری تبدیل می کند.

کیفیت و اصالت نیز از عوامل کلیدی است که باید توسط آرم در یک نگاه به مخاطب منتقل شود و می توان گفت یک لوگوی متناسب و فاخر نشان دهنده یک برند با کیفیت و اصیل است و همچنین یک آرم نامربوط یا بی کیفیت نشان از یک مجموعه ناکارآمد و بی کیفیت دارد.

در طول تاریخ از نماد ها و تصاویر مختلف که نوعی علامت بودند به عنوان ابزاری برای ایجاد ارتباط استفاده می شده است . تاریخچه طراحی لوگو برمی گردد به انسان های اولیه که برای انتقال مفاهیم به یکدیگر تصاویری را حک می کردند که هر یک از این تصاویر مفهوم خاصی را به بیننده منتقل می کرد . گاهی با حک کردن یا خراشیدن دیوار غار ها میخواستند به یکدیگر اعلان خطر کنند یا مفهومی را برسانند و گاوچرانان برای مشخص کردن مالکیت دام های خود از علائم انحصاری استفاده میکردند و … در گذر زمان و در جوامع قرون وسطا سرمایه داران ، بازرگانان ، صنعتگران و … برای مشخص کردن کالا ها و محصولاتشان از علائم و نمادها ( لوگو ، آرم ) بهره می بردند . اما امروزه لوگو / آرم نمادی گرافیکی برای فعالیت های مختلف شرکت ها ، وب سایت ها ، موسسات ، کارخانه جات و یا اشخاص حقیقی مورد استفاده قرار می گیرد .

لوگو نمادی است از یک فعالیت و یا نشانی که به مخاطب مفهومی را برساند . لوگو اشکال مختلفی دارد اما امروزه اغلب بصورت گرافیکی اجرا می شود و مدیران کسب و کار ، موسسات ، سرمایه داران و حتی اشخاص حقیقی جهت ایجاد تمایز و ثبت شدن در ذهن مخاطبین خود از آن استفاده میکنند

طراحی لوگو پایه و اساس هویت یک برند می باشد و اولین قدم گرافیکی / تبلیغاتی یک حرفه ، کسب و کار و… طراحی لوگو می باشد که گاه می تواند بسیار موثر تر از تبلیغات های بزرگ با هزینه های گزاف باشد چرا که طراحی لوگو حرفه ای میتواند در اولین نگاه تاثیرش را در ذهن مخاطب بگذارد و برای همیشه بخاطر سپرده شود .

توجه داشته باشید طرح لوگو شما قرار است برای همیشه نماد کسب و کار شما باشد پس از همان اول حرفه ای قدم بردارید . مشاهده شده برخی از مدیران کسب و کار طراحی لوگو فعالیت خود را به یکی از نزدیکان خود که هیچ تخصصی در علم طراحی لوگو ندارد می سپارند… صرفا به این دلیل که هزینه کمی پرداخت کنند و یا اصلا هیچ هزینه ای پرداخت نکنند در صورتی که نمی دانند چه آسیبی به موفقیت برند یا کسب و کار خود زده اند چرا که لوگو هویت فعالیتتان را در اولین نگاه به مخاطب می رساند و اگر اینگونه پیش بروید طرح لوگو شما جلوه بسیار نا مناسبی از کسب و کارتان به نمایش می گذارد

یادتان باشد هر طرحی را نمی توان لوگو و هر شخصی را نمی توان طراح لوگو دانست . این شما هستید که انتخاب می کنید طراحی لوگو شما در چه سطحی باشد و چه شخصی طراح لوگو شرکت شما باشد

به طور کلی لوگوهای گرافیکی به سه بخش تقسیم میشوند
۱- لوگو های تصویری ( سمبلیک ، آیکونیک )
۲- لوگو های نوشتاری ( لوگوتایپ ، مونوگرام )
۳- لوگو های ترکیبی ( تصویری + نوشتاری )

در این نوع طراحی نمادی از یک فعالیت و یا یک مفهوم به تصویر کشده می شود . به عنوان مثال طراحی تصویر یک سبد خرید برای یک وب سایت فروشگاه اینترنتی یا سنتی . در کشور ما اغلب شرکت ها ، موسسات و ارگانهای دولتی هستند که فقط از لوگو تصویری استفاده میکنند .
نمونه لوگوهایی از این دسته :
داخلی : شهرداری تهران ، اداره پست ، شرکت هواپیمایی ماهان و…
خارجی : BENZ – BMW – APPLE و …

لوگو تایپ طراحی نام کسب و کار ، وب سایت ، گروه ، فعالیت و یا اشخاص حقیقی است که حروف آن به گونه های مختلف ، خلاق و متمایز کننده طراحی می شود . این نوع لوگو بیشتر برای نام محصولات ، کارخانه جات و اشخاص حقیقی استفاده می شود .
نمونه لوگوهایی از این دسته :
داخلی : زمزم ، جام جم ، بیمه البرز و…
خارجی : وبسایت YAHOO – EBAY و …

شاید انتخاب این نوع لوگو برای هرگونه فعالیتی کاملا سلیقه ای باشد . گاهی مدیران کسب و کار برای معرفی و بخاطر سپرده شدن فعالیت خود در اذهان از این لوگو استفاده میکنند تا هم تصویری به عنوان لوگو خود داشته باشند و هم نام شرکت بصورت انحصاری طراحی شود .
نمونه لوگوهایی از این دسته :
داخلی : ایران خودرو ، بانک سامان ، رایتل و…
خارجی : PEPSI – TOYOTA – ADIDAS و …